روش های لیزر ورق

ورق های فلزی امروزه در کارخانجات و صنایع مختلف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند و با استفاده از آن ها ابزارآلات و لوازم مختلف، تولید می شود. این ورق در ضخامت های گوناگون و ابعاد مختلف موجود است و توسط دستگاه های پیشرفته به اشکال دلخواه تبدیل می شود. کارگاه های تولیدی برای اینکه بتوانند، ورق های فلزی را برای استفاده مشخصی آماده کنند، نیاز به خدمات لیزر ورق دارند. عملیات برش لیزر فلزات که بر روی ورق های فلزی انجام می شود، توسط مجموعه های ارائه دهنده این خدمات صورت می پذیرد.

  این شرکت ها با استفاده از ماشین آلات پر قدرت و مدرن، اقدام به ایجاد تغییرات لازم در ورق فلزی نموده و آن را دقیقا به همان شکلی که افراد درخواست می نمایند، در می آورند و به مشتری تحویل می دهند. استفاده از روش های جدید از جمله لیزر ورق برای برش، مزایای بسیاری نسبت به روش های قدیمی دارد و از این رو امروزه بیشتر صنایع برای دریافت بازدهی بالاتر و داشتن سرعت بهتر در عملکرد خود، به بهره گیری از روش لیزری روی آورده اند.

<yoastmark class=

 چگونگی انجام لیزر ورق با استفاده از دستگاه برش لیزری

کیفیت و قدرت دستگاه برش، در انجام برش دقیق و منظم، از اهمیت بالایی برخوردار است و هرچه تکنولوژی به کار رفته در ساخت این دستگاه ها بروز تر و کامل تر باشد، نتیجه کار رضایت بیشتری را به دنبال خواهد داشت. اساس کار دستگاه برش لیزری، اشعه لیزر است و عملیات برش توسط تابش این اشعه، انجام می گردد.

یکی از ویژگی های بکارگیری لیزر ورق، این است که نیازی به استفاده از قالب نخواهید داشت. زیرا این دستگاه قابلیت ایجاد طرح های مختلف را به صورت دو بعدی دارد و می ‌تواند، در امتداد محور افقی و عمودی حرکت نموده و به این ترتیب، هر طرحی که مد نظر داشته باشید را بر روی ورق ایجاد نماید. از آن جا که دستور برش توسط رایانه به دستگاه صادر می شود و کنترل مکانیکی آن توسط انسان صورت نمی پذیرد، احتمال خطا در این تجهیزات بسیار پایین است و شما می توانید، بدون داشتن نگرانی کار خود را به آن بسپارید.

نور لیزر از طریق فیبرهای نوری به ورق تابیده می‌ شود و بر طبق الگوی دریافت شده از کامپیوتر حرکت می کند. اشعه لیزر باعث ذوب شدن فلز گشته و در همین هنگام براده های برجای مانده از این عملیات، توسط فشار گاز از محل دور می شوند. این دستگاه قادر است، لیزر ورق آهن، استیل و دیگر فلزات را نیز انجام دهد.

مزیت های لیزر ورق

 از آن جا که روش لیزر ورق قابلیت‌ های زیادی دارد، امروزه صنایع گوناگون مانند کارگاه های برش تابلو و کارخانه های خودروسازی، آن را در اولویت خود قرار داده اند. برخی از مهم ترین مزیت های لیزر ورق عبارتند از:

  • وجود دقت و ظرافت بالا در برش و در نتیجه انجام دقیق تغییرات مورد نظر بر روی ورق.
  • در انجام برش CNC لازم نیست، ورق های فلزی را جابجا کنید. زیرا طراحی دستگاه برش لیزری به صورتی است که ایجاد طرح مورد نظر توسط بازوهای تعبیه شده در دستگاه انجام می گردد.
  • سرعت انجام عملیات برش توسط این دستگاه، بسیار بالاتر از روش های دیگر است.
  • قیمت برش لیزری ورق آهن و دیگر فلزات با استفاده از دستگاه لیزر ورق پایین تر از روش های سنتی است.

کاربردهای لیزر ورق

 همان طور که می دانید، بسیاری از صنعتگران برای تولید محصولات خود نیازمند برش لیزری ورق های فلزی هستند. از جمله مهم ترین کاربردهای ایجاد برش با استفاده از روش لیزر ورق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولیدکنندگان لوازم خانگی، از جمله مشتریانِ ثابت استفاده از برش لیزری هستند.
  • سازندگان تابلوهای فروشگاهی بهره ‌گیری گسترده ‌ای از لیزر ورق دارند.
  • صنعت خودروسازی برای ایجاد طرح های مختلف، جهت تولید بدنه ماشین و قسمت های دیگر آن از خدمات برش لیزری استفاده می کند.

    دستگاه برش لیزری
    دستگاه برش لیزری

 سخن آخر

 لیزر ورق یک روش جدید و پیشرفته برای ایجاد طرح دلخواه بر روی فلزات مختلف محسوب می شود. که توسط کارخانجات و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پیشرفته ترین خدمات برش لیزری ورق فلزی توسط شرکت لیزر پرند انجام می شود. شما می ‌توانید، برای انجام سفارش برش لیزری فلزات از طریق پل های ارتباطی قرار داده شده در سایت این مجموعه، اقدام نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *