خرید آشغالگیر دستی

ساخت آشغالگیر دستی توسط برش لیزری یک فرایند خاص و منحصر به فرد است که توسط شرکت و مجموعه لیزر پرند انجام می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید آشغالگیر دستی یک صفحه بوده که از چند میله به وجود آمده است. میله‌هایی که در فواصل مشخصی از از یکدیگر واقع شده‌اند. به آشغالگیرهای دستی، آشغالگیر فاضلاب نیز گفته می‌شود. چراکه در مسیر عبور فاضلاب نصب می‌شوند. این تجهیزات می‌توانند جلوی ورود مواد جامد و معلق در آب مانند تکه‌های چوب، بطری و… به کانال را بگیرند. برخی از این سیستم‌ها دارای صفحات مشبک بوده و می‌توانند مسیر عبور تکه‌های آشغال را به خوبی مسدود نمایند. در بیشتر موارد این صفحات را در کانال‌های ورودی فاضلاب با زوایای ۳۰ تا ۴۵ درجه نصب کرده و در عمق حداکثر ۲ متری جای می‌دهند.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره انواع زباله گیر دستی خواهیم پرداخت و مزایای ساخت آشغالگیر دستی توسط برش لیزری آهنی را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره این تجهیزات هستید با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد آشغالگیر دستی چگونه است
نحوه عملکرد آشغالگیر دستی چگونه است

آشغالگیر دستی چیست؟

آشغالگیر را می‌توان یک واحد فیزیکی به شمار آورد که در تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم وظیفه دارد زباله‌های موجود واقع شده در ورودی تصفیه خانه‌ها را حذف کند و با حذف زباله‌ها از ورود آن‌ها به واحدها و تاسیسات حساس بعدی جلوگیری به عمل آورد.

با کمک این سیستم‌ها تاسیسات الکترومکانیکال با آسیب جدی مواجه نخواهند شد. این دستگاه‌ها از لحاظ کارکرد دسته‌بندی شده و در انواع دستی و مکانیکی جای می‌گیرند. یک آشغالگیر دستی را می‌توانند با کمک اپراتور تمیز کنند. همچنین می‌توان آشغالگیرها را در دو دسته میله‌ای و سبدی دسته‌بندی کرد.

آشغالگیرهای میله‌ای در کانال واقع شده و زباله‌های موجود در آب، پشت میله‌ها گیر می‌افتند. در حالی که در زباله‌گیرهای سبدی این فرایند به گونه دیگری روی می‌دهد. در این سیستم‌ها آب و یا فاضلاب از بالا به درون یک سبد سوراخ‌دار وارد شده سپس از سوراخ‌های آن و از اطراف خارج می‌شوند. طی این فرایند زباله‌ها در درون سبد باقی می‌مانند.

انواع آشغالگیر دستی

در حال حاضر ساخت آشغالگیر دستی توسط برش لیزری آهن در انواع مختلف امکان‌پذیر شده است. این تجهیزات را می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی کنند. از مهمترین این فاکتورها می‌توان به حداقل اندازه آشغال‌ها اشاره کرد. با توجه به این عامل انواع آشغالگیر فاضلاب شامل مدل‌های دانه ریز و دانه درشت خواهد بود.

با استفاده از دستگاه برش لیزری آهن می‌توانند به طراحی و ساخت زباله گیر دستی دانه ریز دست بزنند. محصولی که دارای میله‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ بوده و در بیشتر موارد فاصله میان میله‌های آن ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر در نظر گرفته شده است.

از آنجایی که فاصله میان میله‌ها در این نوع زباله‌گیرها کم است، پس استفاده از آن‌ها کمک می‌کند تا حجم بسیار زیادی از تکه‌های آشغال موجود در آب به کانال وارد نشود. آشغالگیرهای دستی دانه درشت دارای میله‌های با فاصله ۴۰ تا ۱۰۰ میلیمتر هستند.

بررسی آشغالگیر دستی

پس این محصولات می‌توانند تکه‌های بزرگ آشغال را از سطح آب و فاضلاب حذف کنند. در بسیاری از موارد این نمونه از زباله گیر دستی را پیش از آشغالگیرهای مکانیکی نصب و بهره‌برداری می‌نمایند تا عملیات حذف شدن زباله‌ها راحت‌تر انجام شده و به دستگاه آسیب کمتری وارد شود.

در این سیستم­ها تمامی عملیات جمع آوری زباله از سطح آب به شکل دستی اتفاق می‌افتد. این دستگاه­ها را می‌توانند در جنس تیغه‌های مختلف از قبیل استنلس استیل ۳۱۶، استنلس استیل ۳۰۴، گالوانیزه، کربن استیل با پوشش اپوکسی و… طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه دهند و برای هر کدام قیمت‌ مختلفی در نظر بگیرند.

به طور کلی قیمت آشغالگیر دستی ساخته شده توسط برش لیزری با توجه به چند عامل دچار تغییر و تحول شده و بر اساس جنس تیغه‌های به کار رفته در ساختار این محصول و میزان فاصله میان تیغه‌ها از یکدیگر، ابعاد و اندازه کانال آشغال گیری و …. متفاوت می‌شود.

مزایای استفاده از آشغالگیر دستی
مزایای استفاده از آشغالگیر دستی

مهمترین مزایا و ویژگی‌های آشغالگیر دستی

در حال حاضر طراحی و ساخت آشغالگیر دستی توسط برش لیزری آهنی با رواج قابل توجهی روبرو شده است. با اینکه می‌توانند زباله‌گیرهای مکانیکی را طراحی و تولید نمایند و از آن‌ها به سادگی استفاده کنند، اما کاربرد نوع دستی این سیستم‌ها افزایش یافته و از آن‌ها به منظور حذف آلودگی‌های فاضلاب استفاده می‌شود.

استقبال فراوان از آشغالگیرهای دستی و ساخت آن‌ها توسط دستگاه برش لیزری، به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مثبت و مزایای فراوان است. از مهمترین این مزایا می‌توان به کارایی بالای زباله‌گیرهای دستی اشاره کرد. شما می‌توانید از این سیستم‌ها در شرایط مختلفی استفاده کنید.

در واقع و از آنجایی که این دستگاه‌ها به نیروی برق و جریان الکتریکی نیاز ندارند، پس دغدغه‌ای در این باره نخواهید داشت. از سوی دیگر و با خرید یک زباله گیر دستی، صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه‌های خود خواهید داشت. چراکه این محصولات از قیمت ارزانتری برخوردار شده و برای کارکرد صحیح خود به انرژی الکتریکی نیاز ندارند.

فرایند طراحی و ساخت آشغالگیر دستی توسط برش لیزری نسبت به سایر مدل‌های این سیستم‌ها ساده‌تر بوده و این امکان را فراهم می‌کنند که جریان آب زیاد و فاضلاب از آشغالگیر به راحتی عبور کند. در هنگام عبور آب از این آشغالگیرها حداقل افت فشار به وجود می‌آید.

مهم ترین ویژگی آشغالگیر ها

یکی دیگر از مهمترین مزایا و ویژگی‌های مثبت زباله گیر دستی راندمان بالا در حذف زباله و ذرات معلق و موجود در آب است. این سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که بتوانند ذرات ته نشین شده از کف کانال را نیز حذف نمایند.

داشتن مقاومت بسیار بالا نسبت به مواد خورنده از جمله انواع مختلف اسیدها از دیگر ویژگی‌های این محصولات است. زباله گیر دستی ساخته شده توسط برش لیزری با وجود واقع شدن در یک محفظه بسته می‌تواند به کنترل بو نیز دست بزند. صفحات این دستگاه نیز به وسیله دانه‌ها و ذرات و آلودگی‌ها دچار انسداد نشده و یا بسته نمی‌شوند.

موارد کاربرد و مصارف زباله گیر دستی

پس از طراحی و ساخت آشغالگیر فاضلابی توسط برش لیزری می‌توانید از آن در محیط‌های مختلف صنعتی و یا کشاورزی استفاده کرده و از طریق این سیستم از آسیب دیدگی پمپ و دیگر تجهیزات پیشگیری به عمل آورید.

در حالت معمول از این نوع سیستم‌های حذف کننده زباله در تصفیه خانه‌های با ظرفیت کمتر از ۱۰۰۰ متر مکعب استفاده می‌کنند و یا آن‌ها را در محیط‌ها و شرایطی به کار می‌برند که امکان دسترسی به برق وجود ندارد. از آشغالگیر دستی می‌توانید در مراحل پیش تصفیه آشغالگیرهای مکانیکی نیز استفاده کنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *