آشغالگیرهای مکانیکی یکی از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات موجود در صنایع مختلف، از جمله تصفیه خانه های آب و فاضلاب است. این تجهیز به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به پمپ و سایر دستگاه های تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. آشغالگیر مکانیکی از چند ردیف میله های عمودی و پهن با فاصله 5 تا 10 سانتی متری تشکیل شده است.

ساخت آشغالگیر مکانیکی با کمک دستگاه برش لیزر راه حلی عالی برای تولید این محصول است. برش لیزری فرایندی پیشرفته است که در آن از پرتو لیزری برای برش مواد مختلف استفاده می شود. در این عملیات، پرتوهای لیزری با تمرکز بر روی ماده، با دقت و توان بسیار بالا، مواد و سطوح را برش می زنند.

اصول طراحی آشغالگیر مکانیکی با برش لیزری

آشغالگیرها به عنوان اولین واحد حذف زباله و ذرات جامد در صنایع مختلف در نظر گرفته می شوند؛ به همین دلیل باید در ساخت آن ها نهایت دقت و عملکرد را به خرج داد. گروه صنعتی لیزر پرند با بهره مندی از دانش تخصصی و با استفاده از کادری مجرب و متخصص، انواع آشغالگیر مکانیکی را با روش برش لیزری و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می کند.

در طراحی و ساخت آشغالگیر مکانیکی، توجه به فاصله بین میله ها از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا این فاصله با توجه به دانه ریز یا دانه درشت بودن آشغالگیر تعیین می شود. با استفاده از دستگاه برش لیزری می توان این فاصله را با نهایت دقت مشخص کرد. علاوه بر این در طراحی آشغالگیر مکانیکی، عرض میله ها نیز ارزیابی می شود. این فاصله را نیز می توان به کمک دستگاه برش لیزر با دقت بالا تعیین نمود.

برای ساخت این تجهیز توسط دستگاه برش لیزر، در ابتدا تمامی ابعاد و اندازه های مورد نیاز برای آن به دستگاه برش داده می شود. سپس دستگاه با استفاده از این اندازه ها تمامی مراحل ساخت و برش قطعات آن را با دقت بالا انجام می دهد. پس از اتمام کار دستگاه، قطعات تولید شده توسط اتصال دهنده های صنعتی به یکدیگر متصل می شوند.

مزایای ساخت آشغالگیرهای مکانیکی با دستگاه برش لیزر

  • کاهش هزینه های طراحی، تولید و ساخت دستگاه

  • کارایی و عملکرد بهتر دستگاه

  • کاهش هزینه های نیروی انسانی در مراحل تولید دستگاه

  • امنیت و ایمنی بیشتر در زمان تولید

  • ساخت آشغالگیر هایی با ابعاد و اندازه سفارشی توسط مشتری

مزایای استفاده از آشغالگیر مکانیکی
مزایای استفاده از آشغالگیر مکانیکی

کاربرد انواع آشغالگیرهای مکانیکی

آشغالگیرهای مکانیکی به دلیل عملکرد آسان خود از کاربردهای گسترده ای برخوردار هستند. این دستگاه می تواند در تصفیه خانه هایی با ظرفیت بالاتر از 1000 متر مکعب، مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع آشغالگیر واحد پیش تصفیه فاضلاب های صنعتی است و از ورود مواد جامد غیر قابل تجزیه، به واحدهای بعدی تصفیه‌ خانه، جلوگیری می کند. این دستگاه می تواند سبب کاهش BOD (شاخصی برای اندازه ‌گیری مواد آلی قابل تجزیه توسط باکتری ‌ها در آب) گردد.

سایر کاربردهای آشغالگیرهای مکانیکی

  • استفاده در صنایع پتروشیمی و صنایع نفت و گاز

  • استفاده در جمع آوری ضایعات غذایی و به منظور جلوگیری از انسداد خطوط تولید

  • استفاده در سیستم های تهویه مطبوع برای جمع‌آوری گرد و غبار و ذرات جامد

عوامل موثر در قیمت آشغالگیرهای مکانیکی

آشغالگیر مکانیکی را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی نمود. هر کدام از این آشغالگیرها بر حسب نوع و کاربرد خود، دارای قیمت های متفاوتی هستند. برای نمونه، آشغالگیرهای مکانیکی بر اساس فاصله میله ها یا سوراخ های موجود روی صفحه آن، به دو دسته دانه ریز و دانه درشت تقسیم بندی می شوند. این دو نوع دستگاه کاملا مشابه هم عمل می کنند؛ تنها تفاوت آن ها در حداکثر اندازه آشغال های عبوری از آن ها است. هر دو نوع آشغالگیر دانه درشت و دانه ریز را می توان توسط دستگاه برش لیزر به راحتی تولید کرد.

طراحی و ساخت انواع آشغالگیرهای مکانیکی توسط لیزر پرند
طراحی و ساخت انواع آشغالگیرهای مکانیکی توسط لیزر پرند

علاوه بر انواع، قیمت آشغالگیرهای مکانیکی با توجه به جنس به کار رفته برای میله ها و صفحات مشبک، ابعاد و ظرفیت آن ها و سایر موارد که در فرآیند تولید آن ها استفاده می شود، تعیین می گردد. به همین دلیل است که این محصول تنوع قیمتی بالایی دارد و نمی توان نرخ ثابتی را برای آن مشخص کرد.

خرید آشغالگیرهای مکانیکی از مجموعه لیزر پرند

گروه صنعتی لیزر پرند با بیش از 5 سال سابقه در زمینه شیت‌متال، برش لیزری و خمکاری یکی از بهترین مجموعه ها برای تولید و ساخت آشغالگیر مکانیکی با روش برش لیزری است. این شرکت یکی از شرکت ‌های پیشرو در صنعت برش فلزات به وسیله دستگاه ‌های برش لیزر محسوب می شود. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات لیزر پرند با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.