فلز آلومینیوم به دلیل ویژگی های خوبی که دارد از جمله استحکام و مقاومت بالا و همچنین در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد، در بین صنایع های مختلف کاربردی و محبوب می باشد. از دیگر ویژگی ای این فلز می شود به قابل بازیافت بودن آن اشاره کرد که با محیط زیست سازگاری بالایی دارد، از جمله کاربردهای این فلز می شود به صنعت ساختمان سازی و ماشین سازی نیز اشاره نمود. از آنجایی که آلومینیوم در صنایع های مختلف در ابعاد های گوناگون و متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد باید با دقت برش داده شود. شرکت ما با داشتن متخصصین حرفه ای و تکنسین های آموزش دیده بهترین برش لیزری آلومینیوم را برای شما انجام می دهد.

برش لیزری آلومینیوم
برش لیزری آلومینیوم

برش لیزری آلومینیوم

مجموعه صنعتی لیزر پرند خدمات برش لیزر آلومینیوم را ارائه می دهد، خدمات مقرون به صرفه و با کیفیتی را می توانید از این مجموعه دریافت کنید. مفهوم این فرآیند پردازش ورق ها و مواد آلومینیومی به روش برش لیزری است. با روش های لیزری نه تنها می توان بر روی مواد برش انجام داد، بلکه می توان فرآیندهایی مانند ترسیم الگوها را نیز انجام داد. با فرآیند برش لیزری آلومینیوم، آثار برش صاف تر و تولید دقیق امکان پذیر است. به منظور به حداقل رساندن حاشیه خطای ساخت در دقت بحرانی در اندازه گیری ها، برش لیزری با دستگاه های با دقت بالاتر مورد نیاز است. برای اطلاعات بیشتر در مورد برش لیزری آلومینیوم می توانید با ما تماس بگیرید.
برخی از مزایای برش لیزری به شرح زیر است:

  • نوشتن و علامت گذاری روی برگه

  • اقتصادی تر از ماشین کاری

  • فرصت کاری انعطاف پذیرتر در طراحی

  • بدون سوراخ و حداقل فرآیند برش خشن

  • کارآمدترین استفاده از مواد و حداقل ضایعات

  • راندمان بالا در زمان کوتاه، هزینه کم در کارهای نمونه اولیه

  • بدون تغییر شکل در مواد زیرا هیچ تماسی با مواد در هنگام برش وجود ندارد

  • تولید کم هزینه در زمان کوتاه بدون نیاز به قالب در تعداد تولیدات کم

در مجموعه صنعتی لیزر پرند، برشکاری لیزر با کیفیت بالا به صورت گسترده انجام می شود، برش لیزری دارای مزیت های فراوانی از جمله انعطاف پذیری بالا بر اساس نوع مواد و همچنین ایجاد هندسه های پیچیده در ابعاد های مختلف می باشد. از آنجایی که آلومینیوم آلیاژی سبک تر از فولاد و آهن دارد نیاز به دقت بالاتری برای برش دارد از این روی مجموعه لیزر پرند مجهز به دستگاه های برش فوق العاده می باشد تا در نهایت کار شما با دقت برش عالی انجام شود.

از دیگر ویژگی های آلومینویم می شود به سطح براق و مقاوم بودن آن در برابر زنگ زدگی اشاره کرد که در ورق های سبکی شاخته می شود و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. برش لیزر آلومینیوم کمی سخت بود و برخی شرکت ها در انجام این کار مشکل دارند لذا بعضی از این شرکت ها برای برش از گاز اکسیژن استفاده می کنند و دقت لازم هنگام برش به چشم نمی خورد. برای انجام لیزر این فلز باید از گار نیتروژن استفاده شود ولی از آنجایی که قیمت بالایی دارد اکثرا از گاز اکسیژن استفاده می کنند و در نهایت برش با دقت لازم انحام نمی شود. لازم به ذکر است که برای انجام برش با گاز نیتروژن از سیستم مولد گاز نیتروژن استفاده می شود.

برش ورق آلومینیوم با لیزر
برش ورق آلومینیوم با لیزر

دستگاه برش ورق آلومینیوم

برش لیزر آلومینیوم از راهکارهای مدرن و پیشرفته در برشکاری فلزات است. برای برش این فلز با دستگاه ابتدا لیزر از منبع به گونه ای که قوی است خارج می شود و در قسمت مورد نظر تابیده شده و در نهایت از طریق وارد شدن فشار گاز از روی سطح جسم پاک می شود، حال سطح فلز در ابعاد مورد نظری که می خواهید با دقت برش داده می شود.

همانگونه که ذکر شد فلز آلومینیوم در مقایسه با دیگر فلز ها سطح نرم تری دارد از همین جهت هنگام برش نیاز به دقت بسیار بالایی دارد به صورتی که باید سرعت و فشار گاز کنترل شده و دقیق باشد، تکنسین ها باید با دقت و تمرکز کار برش را انجام دهند تا در نهایت کار با کیفیت بالا انجام شود. به دلیل اینکه این فلز سطح منعکس کننده ای دارد و ممکن است به دستگاه لیزر آسیب وارد کند از مشکلات کار با آلومینیوم است البته لازم به ذکر است که امروزه در دستگاه های جدید از طریق سنسور این مشکل حل شده است به این صورت که وقتی لیزر به دستگاه بازگشت داده می شود دستگاه خاموش شده و از اول تنظیمات انجام خواهد شد.

مزایای برش لیزری آلومینیوم چیست؟

برش لیزری آلومینیوم از مزیت های بسیاری برخوردار است که از جمله آن ها می شود به ایجاد طرح های پیچیده، تنوع در طراحی، سرعت بالا، دقت بالا، قیمت پایین و مقرون به صرفه، داشتن دقت بسیار بالا در برش های تکراری، تغییر نکردن ساختار فلز، داشتن کمترین ضایعات، بالا بودن کیفیت لبه برش و همچنین ساخت همزمان قطعات با ضخامت یکسان به صورت همزمان که موجب حذف چند مرحله پروسه تولید می شود، اشاره نمود. همانطور که در متن بالاتر ذکر شد فلز آلومینیوم نرم تر از سایر فلزات است و نیاز به دقت بیشتری حین انجام برش دارد از این روی تیم متخصص لیزر پرند با داشتن تخصص و سابقه ی کاری در این زمنیه با بکار گیری دقت بالا و همینطور کنترل سرعت و فشار گاز بهترین برش آلومینیوم را برای شما انجام می دهد.

نکات مهم برش آلومینیوم

  • تولید پلیسه:برای بالابودن کیفیت کارنهایی هرچقدر پلیسه تولید شده پس از لیزر کمتر باشد، بهتر است لذا نیازی به ماشین کاری نیست.
  • زاویه کونیک:تغییر قطر سوراخ در ضخامت برش لیزر را زاویه کونیک می نامند.
  • سرعت برش:امکان بالابردن سرعت برش بستگی به نوع دستگاه و توان آن دارد، می توان گفت سرعت برش وابسته به توان اشعه لیزر و توانایی دستگاه دارد.
  • کرف(Kerf)
    مشخص کردن کوچک ترین شعاع قابل برش که بستگی به ضخامت ورق دارد از کرف استفاده می شود. هر چقدر کرف کم باشد تواناییدنده‌های ریز ضخیم و برش کانتورهای پیچیده  بیشتر می شود. لازک است بدانید حداقل سوراخ های قایل ایجاد در ورق های بستگی به ضخامت ورق دارد.
  • صافی سطح:
    صافی سطح و عدم اکسید شدن از مهم ترینپارامترها می باشد که با کنترل مواردی چون نوع گاز، فشار گاز، سرعت برش و تنظیم توان اشعه لیزر بوجود می آید.
برش لیزری صنعتی
برش لیزری صنعتی

ضخامت،حداکثر ابعاد ورق قابل برش و دقت برش لیزر برای ورق آلومینیوم:

ضخامت ورق آلومینیوم قابل برش: 0.2 تا 10 میلیمتر
ابعاد میز: 4*2 متر (قابلیت برش لیزری ورق آلومینیوم حداکثر به طول 4 متر و عرض 2 متر)
حداکثر وزن ورق آلومینیوم قابل بارگذاری روی میز: 1570 کیلوگرم
دقت برش:
Repeatability Ps: +/- 0.01 mm
Positioning accuracy Pa: +/- 0.03 mm

قیمت برش لیزری آلومینیوم چقدر است؟

برای تعیین قیمت برش لیزر آلومینیومی به عواملی نظیر تیراژ تولید، جنس فلز، ضخامت فلز و نوسانات قیمت فلزات وابسته می باشد. شما می توانید از طریق تماس با ما در مورد قیمت و همینطور مدت زمان تحویل سفارش خود اطلاعات کسب کنید. همچنین این مجموعه امکان سفارش آنلاین را برای شما فراهم آورده است.

برخی از مزیت های برش فلز آلومینیوم

  • داشتن کیفیت بسیار بالا در ورقه­ های برش داده شده با روش برش لیزر
  • سهولت و راحتی انجام برش با روش لیزر نسبت به سایر روش ­ها
  • سرعت و دقت بالا در روش لیزر
  • هزینه­ ی مقرون به صرفه به دلیل نیاز نداشتن به قالب و ریخته گری
  • با در نظر گرفتن موارد بالا برش لیزر آلومینیوم بسیار به صرفه و مناسب برای استفاده از آلومینیوم در موارد مختلف و صنایع می­باشد.